تبلیغات
5mmmmm is awesome!
ابزار و قالب وبلاگبیست تولز

گوگل پلاس

خدمات وبلاگ نویسان گروه شماره ی4 وبلاگ گروهی شماره ی 4 - سخنان بازی نویسان بزرگ در مورد گرشاسپ

وبلاگ گروهی شماره ی 4
 

تمامی فایل های گروه شماره ی4 به خاطر شما zip نشد
 

كد تقویم

نوشته شده در تاریخ جمعه 29 اردیبهشت 1391 توسط محمد مهدی امام زاده
بیا ببین زمانی که ما حتی نمی دونیم ایران بازی ساخته یا نه خارجی ها چی در مورد گرشاسپ گفتن. . .
زمانی که "گرشاسپ" با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و استودیو فن افزار شریف تولید شد، کمتر کسی پیش‌بینی استقبال از آن را داشت، اما وقتی تولیدکنندگان این بازی با حمایت بنیاد در چند رویداد بین المللی بازی‌های ویدئویی حضور یافتند، با تحسین و شگفتی بازی سازان و دست اندرکاران این صنعت روبرو شدند.

بازی سازان بزرگی گرشاسپ را دیده‌اند و درباره‌اش حرف زده‌اند و سایتها و نشریات معتبر زیادی به نقد یا معرفی گرشاسپ پرداخته‌اند. آن چه در پی می‌آید، خلاصه‌ای از بازخوردهای بین المللی گرشاسپ به عنوان نماد بازی سازی ایرانی است.

سایت Gametrailers خبر عرضه گرشاسپ را منتشر کرده است. همچنین مجمع استفاده از نرم افزارهای متن باز (Open Source)، تیم گرشاسپ را برای استفاده از این نرم افزارها ستوده است. در سایت Gamesradar گرشاسپ به عنوان اولین بازی AAA ایرانی معرفی شده است. همچنین در سایتهای معروف IGN ،Gamespy نیز مطالبی درباره گرشاسپ نوشته شده است. سایت France 24 در نوشتاری، گرشاسپ را قهرمان بازی‌های ایرانی معرفی کرده است.

همچنین در سایت‌های TNOL، Kotaku و تالار گفتگوی یوبی سافت از گرشاسپ به عنوان مهم‌ترین بازی ایرانی نام برده شده است. در نشریه واشنگتن پست نیز از تلاش سازندگان گرشاسپ برای خلق یک بازی رایانه‌ای استاندارد تقدیر شده است.

گرشاسپ می‌تواند جهانی باشد
"دیوید کیج"، مدیر عامل استودیوی "کوانتیک دریم" و کارگردان و خالق بازی‌هایی چون "فارنهایت" و "باران شدید" گفته است: «من به فرهنگ غنی و تاریخ ایران علاقه‌مند بودم، اما با نصب و بازی کردن گرشاسپ، در مقابل دنیایی افسانه‌ای قرار گرفتم که شما را با خود به قدیمی‌ترین، هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین ماجراها می‌کشاند و کهن‌ترین سرزمین‌ها را به تصویر می‌کشد. بازی گرشاسپ در صورت تقویت روایت داستانی و بالا بردن کیفیت تولید بازی می‌تواند در آینده به عنوان AAA کامل تبدیل شود و موفقیتی بین المللی به دست آورد.

گرشاسپ برای توزیع جهانی شایسته است
"جی ویلبر" نفر شماره دوم "اپیک" و مدیر توسعه بازار موتور "آنریل" می‌گوید: «خوشحالم که سه سال است به نمایشگاه دبی می‌آیم و سال به سال از نزدیک شاهد رشد فنی و هنری و پیشرفت کیفی و کمی بازی گرشاسپ بوده‌ام. بازی گرشاسپ با وجود محدودیت‌هایی که تیم فن افزار در تولید بازی با آن رو به رو بوده‌ است، کاملاً از هر نظر شایستگی انتشار گسترده بین المللی را داراست.»

گرشاسپ ویژگی‌های منحصر به فردی دارد
"کلیف بلزینسکی" طراح بازی و کارگردان سری "Gears of war" گفت: «بعد از اینکه بازی را به من نشان دادند، کاملاً غافلگیر شدم و تصور چنین بازی اکشنی را که در ایران و در یک استودیوی کوچک تولید شده باشد، نداشتم؛ گرشاسپ ویژگیهای منحصر به فردی دارد.»

گرشاسپ گرافیک بسیار بالایی دارد
"مکس شیفر"، خالق بازی "دیابلو" و "تورچ لایت" گفت: «ما هم برای تولید بازی "تورچ لایت" از موتور گرافیکی Ogre 3D استفاده کردیم و جای تبریک دارد که تیم فن افزار خیلی زودتر از ما برای گرافیک گرشاسپ، این موتور را انتخاب کرده‌اند. شاید در نگاه اول بتوان گفت گرشاسپ بهترین گرافیک را در بین همه بازی‌هایی که از این موتور استفاده کرده‌اند، دارد. این بازی در خارج از ایران به خوبی به فروش می‌رود، پس توصیه می‌کنم خوب دقت کنید تا قرارداد خوبی برای انتشار بسته شود.»

سازندگان گرشاسپ آینده درخشانی دارند
"راجر واکدن"، مدیر توسعه بازار و ارزیابی محصول "الکترونیک آرتز" گفت: «گرشاسپ از پروژه‌هایی است که ما آن را زیر نظر داریم و در صورتی که رشد خوبی در زمان محدود داشته باشد، می‌تواند موفقیتی بین المللی را رقم بزند. ما با بهترین بازی سازهای دنیا کار می‌کنیم و هنوز گرشاسپ در سطح اول دنیا نیست؛ اما چون جذابیت‌های منحصر به فردی دارد، در صورت کار مداوم تیمش، راه چندان درازی تا تبدیل به یک عموان سوم شخص شناخته شده در جهان نخواهد داشت.»

گرشاسپ محتوای هنری فوق العاده‌ای از اساطیر ایران دارد
"آدام بویس"، مدیر توسعه بازار و مدیر تولید شرکت "کپکام" گفته است: «گرشاسپ ابتدا دمویی بود که در کلن آلمان دیدم، اما اکنون یک اکشن منحصر به فرد است که پتانسیل بالایی برای انتشار بین المللی دارد. محتوای هنری فوق العاده‌ای از اساطیر ایران باستان در این بازی قرار دارد که آن را از بازی‌های دیگر متمایز می‌کند

گرشاسپ پر از طراحی‌های خاص است
"کارل جونز"، مدیر ارشد تجاری و توسعه بازار "کرایتک" گفت: «بازی گرشاسپ خیلی متعجبم کرد. این بازی پر از طراحی‌های خاص است و حس می‌کنم با اینکه فعلاً فقط نسخه رایانه‌ای شخصی آن منتشر شده، اما مرزها را شکسته و همان ویژگی‌های یک بازی کنسولی را برای رایانه‌های شخصی مهیا کرده است. من به شخصه دوست دارم برای بچه‌های تیم سازنده گرشاسپ بودجه بیابم؛ چون آنها شایستگی لازم را دارند و اگر بودجه کافی به آنان داده شود، می‌توانند بازی اکشنی بر روی رایانه‌های شخصی تولید کنند که از نمونه‌های کنسولی بهتر باشد.»

گرشاسپ بسیار حماسی و مهیج است        
"پیتر زتربرگ"، مدیر تجاری شرکت مایکروسافت گفت: «گرشاسپ بسیار حماسی و مهیج است. البته برای رسیدن به کیفیت بین المللی باید گیم پلی آن از نظر گرافیکی با میان پرده‌ها یکی شود. اما بدون تردید از نظر محتوا، گیم پلی و اکشن جزء نمونه‌های فوق العاده‌ای بوده که من تا به حال دیده‌ام. ما امروز در مایکروسافت به دنبال چنین بازی‌هایی برای ایکس باکس 360 هستیم و امیدوارم که در این شرایط تحریم‌ها علیه ایران، راه حلی برای همکاری پیدا شود.»




طبقه بندی: تفریحی، 
.: Weblog Themes By Pichak :.


این صفحه را به اشتراک بگذارید
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت

تماس با ما



تمامی حقوق این وبلاگ متعلق به وبلاگ گروهی شماره ی 4 محفوظ است | طراحی : وبلاگ گروهی شماره ی 4
 , خدمات وبلاگ نویسان وبلاگ گروهی شماره ی 4

mouse code

كد ماوس

looking just for you!
ابزار و قالب وبلاگبیست تولز

گوگل پلاس